Mesto Prešov po prvýkrát ukázalo verejnosti nové logo, ktoré je modernejším ekvivalentom mestského erbu. Radnica ho bude využívať najmä pri prezentovaní aktivít, podujatí a diania v živote mesta. „Ja som vo funkcii sedem rokov, teraz začínam ôsmy a celých sedem rokov sme hľadali a zamýšľali sa nad tým, čo by malo byť tým našim logom. Mali sme viacero návrhov, viacero ponúk, ale nič nás neoslovilo natoľko, aby sme sa s tým vedeli stotožniť. Až zrazu prišiel pán Uličný s touto ponukou a vtedy sme si povedali, že toto je to, na čo sme čakali a myslím si, že samy môžete vidieť, že je veľmi pekné,“ ozrejmila Ing. Andrea Turčanová, primátorka mesta Prešov. Nové logo mesta Prešov sa v základnej verzii skladá z troch farieb – červenej, bielej a zlatej. Logo pripomína tvar klasického erbu, pričom jeho nosným prvkom je podkova.

„Na tomto logu som pracoval už dlhšie a vždy som sa tomu tak občasne venoval, no nebolo to ono. Pri tej našej práci, ktorú robíme je to tak, že zrazu vás niečo napadne a viete, že je to ono. Neviete prečo, ale jednoducho viete, že to funguje z každej strany, sedí to, dáva to hlavu aj pätu. Pamätám si, že to vzniklo večer, keď sme si s mojou dcérou kreslili doma. Ona si kreslila svoje a ja som si povedal, že sa chcem k tomu vrátiť. Prosto to prišlo, dávalo mi to celé zmysel a začal som sa tomu venovať,“ avizoval Rastislav Uličný, tvorca loga a sloganu mesta Prešov.

Záznam z celej tlačovky
video
play-sharp-fill

Nové logo je vizuálnym a emocionálnym podpisom mesta Prešov. Spolu s logom sa pevnou súčasťou identity mesta Prešov stáva aj nový slogan. „Slogan mesta je vlastne takým mottom, nejakým posolstvom, ktoré buduje vzťah a povedomie k mestu. Nejakým spôsobom definuje to, ako by ste v jednej vete chceli povedať, čo je Prešov. Je to naozaj ťažké a slogan práve spĺňa túto funkciu,“ dodal Uličný. Symbol konskej podkovy sa stal jedným zo základných prvkov, s ktorými pracoval autor pri vytváraní loga aj samotného sloganu. „Vždy pri tvorbe loga by ste sa mali na niečo odkázať. Či už je to v súčastnosti alebo možno v histórii, v krátkej histórii, v dlhej histórii, ale v princípe nemal by to byť iba samoúčelný, vizuálny, grafický element, ktorý je nič hovoriaci, ale iba pekný. Ak tam tá idea je, tá myšlienka je, ľudia to viac prímu a stotožnia sa s tým,“ uviedol Uličný. Rastislav Uličný je rodákom z prešovského regiónu, a preto sa rozhodol, že logo a slogan mestu daruje. „My to môžeme používať, využívať jeho prácu, jeho myšlienku grátis,“ dodala Turčanová.

redaktorka: Mgr. Rút Pajorková
kameraman: Michal Ondrik
video
play-sharp-fill
1 272 návštevníkov

Kategória:

One response

Napísať odpoveď pre Anonym Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.