Tretie najväčšie mesto na Slovensku dlhodobo rieši alarmujúcu dopravnú situáciu. „Mesto Prešov roky nemalo žiaden obchvat. To vidíme každé ráno v špičke a v kolónach na Sabinovskej ulici, ale takisto na Vranovskej ulici, ktoré sú úplne preplnené autami. Jednak cez Prešov len prechádzajú a ďalšia časť sa snaží dostať na miesto pôsobiska v rámci Prešova. Tým, že mesto Prešov nemalo dlhodobo vybudovaný obchvat, centrum mesta bolo enormne preťažené. Práve R4, teda severný obchvat mesta, má odľahčiť mesto o 20 až 30 percent vozidiel. Musím ale zároveň priznať, že aj keď sa dokončí obchvat, mesto sa síce odľahčí, ale nevyrieši sa celá dopravná situácia. Preto je potrebné, aby bola dobudovaná celá R4 až do Poľska,‘‘ povedala primátorka mesta Prešov Ing. Andrea Turčanová.
Občianske združenie Náš Prešov ako iniciátor petície podalo písomné stanovisko v znení: „Akcie na podporu rýchlostnej cesty organizujeme z dôvodu, že stav ciest je v PO kraji katastrofálny až žalostný. Kde nie sú diaľnice, rýchlostne cesty, tam nie je investor a tým pádom ani práca, ani zábava a ani život a PO kraj pomalý vymiera. Ani jedným mestom ako je Prešov kamiónová a nákladná doprava neprechádza obytnými zónami ako sídlisko Sekčov, Nižná Šebastová, Levočská, Obrancov mieru. Dokonca ani jediným okresným mestom v PO kraji nákladná doprava neprechádza obytnými zónami. Všetky vlády od roku 1990 potrebujú PO kraj len v deň volieb a pre zvyšok volebného obdobia neexistujeme,“ uviedol René Polačok, vedenie OZ Náš Prešov. Reakcia ministra dopravy na seba nenechala dlho čakať. „List od ministra dopravy súvisiaci s výstavbou R4 z 20. februára 2021 je pre Prešovský kraj zlou správou a vidina kompletnej rýchlostnej cesty R4 je totálne v nedohľadne. Paradoxom je, že PO kraj mal 5 ministrov dopravy a 2 štátnych tajomníkov a jeden z nich je aj v súčasnosti vo funkcii. Úpadok Šariša a Zemplína sa prehlbuje a prehlbuje aj za súčasného ministra dopravy i vlády a toto už raz musíme zastaviť,“ uviedol René Polačok, vedenie OZ Náš Prešov.
Vedenie mesta podporilo petíciu za začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4: „Pred samotnou výstavbou 1. etapy rýchlostnej cesty to bolo niekoľko petícii, ktoré som osobne odnášala aj prezidentovi, aj vtedajšiemu predsedovi vlády, aj ministrovi dopravy. Myslím, že sme boli celkom úspešní, lebo rozbehla sa jednak výstavba D1 a jednak R4. Čím sa chcem zároveň poďakovať bývalému ministrovi dopravy, pánovi A. Érsekovi. Nechal sa presvedčiť a spustil tú R4. Teraz bude plynule nadväzovať 2. etapa výstavby a tu by som sa chcela poďakovať súčasnému ministrovi dopravy, pánovi A. Doležalovi. V utorok (23.2.2021) sme mali online hovor a ubezpečil ma, že v marci bude vyhlásená súťaž na túto etapu, takže budeme plynule pokračovať,“ povedala primátorka mesta Prešov Ing. Andrea Turčanová.
Vedenie OZ Náš Prešov ozrejmilo i ďalšie kroky súvisiace s petíciou: „Petíciu zatiaľ neuzatvárame, a to z dôvodu, že zatiaľ bola prezentovaná len cez sociálne siete, čo je nedostatočná informovanosť, ale týmto víkendom sa začínajú schránkovať poštové schránky od Prešova až po Starú Ľubovňu a ďalší víkend smer na Vranov a po dohode s primátorkou mesta Prešov sa objaví výzva na podpis petície v marcovom Prešovskom magazíne. V priebehu marca 2021 rozhodneme o ďalšom postupe v súvislosti s petíciou,“ uviedol René Polačok, vedenie OZ Náš Prešov.
No responses yet